12 en 26 november 2020 – 10.30 uur: masterclass Struikelblokken en zwemles en motorische achterstand (Patty van ’t Hooft)
In deze masterclass van twee keer een uur wordt ingegaan op het leren zwemmen en zwemveilig maken van kinderen die een motorische achterstand of beperking hebben. Het gemeenschappelijke kenmerk van deze doelgroep is dat hun motorische ontwikkeling afwijkt van leeftijdsgenoten. Toch is ook voor deze kinderen leren zwemmen een belangrijk aandachtspunt want door zwemveilig te worden kunnen ze makkelijker mee doen in zwemactiviteiten met leeftijdsgenoten.
In deze masterclass leer je hoe je een goede leeromgeving kunt bieden aan kinderen met een motorische achterstand/ beperking. In het leertraject komen verschillen struikelblokken voor op motorisch leren. Deze worden besproken en toegelicht. Tussen de twee bijeenkomsten kunnen de deelnemers in hun eigen praktijk aan de gang met de handvatten uit de eerste bijeenkomst. Tijdens de tweede bijeenkomst is er ruimte om in te gaan op de eigen ervaringen, good practice en lastgevende situaties.
Deze masterclass bestaat uit 2 delen, te weten op 12 en 26 november 2020. Aan deze masterclass kunnen maximaal 20 personen deelnemen.