Nationale Raad Zwemveiligheid Heel Nederland zwemveilig

Differentiëren in de zwemles – Titeke Postma (Propulz.tP)

Geen kind in een zwemlesgroep is hetzelfde. In de groep zie je o.a. verschillen in vaardigheidsniveau, gedrag, behoeften, leerstijl of interesse van kinderen. Als lesgever ontkom je er daarom niet aan: je moet differentiëren. Hoe doe je dat? In deze workshop worden verschillende mogelijkheden op een rij gezet. Je leert hoe je klassikaal kunt differentiëren, maar ook het werken in groepjes komt aan de orde. We bespreken hoe je opdrachten ‘anders’ kunt formuleren. Er komen veel praktische voorbeelden aan bod. Ook wordt ingezoomd op de lesgevers. Waarom is differentiëren soms zo lastig? Voelt het zo ongemakkelijk? Of twijfel je of er wel genoeg wordt geleerd? Ontdek in deze masterclass hoe ook jij effectief kunt differentiëren en nog meer resultaat kunt halen uit de les die jij geeft.

Ronde 4 en 5

Recente berichten

Meer Nieuws