Groepsprocessen beïnvloeden in de zwemles – Ivo Dokman (L&Ving)
28 februari 2020 Kinderen ontwikkelen zich sneller en beter als de lesomgeving veilig en vertrouwd is. Een sociale leeromgeving waarin kinderen samen spelen en positief met elkaar omgaan is dan belangrijk. In deze masLees verder
Ontdek jouw talent en dat van je kinderen – Titeke Postma (Propulz.tP)
28 februari 2020 Talent is een gave, een natuurlijk vermogen om iets ‘goed’ te kunnen. Vaak zie je het terug in dingen die je graag doet, die je niet veel energie kosten, die je makkelijk leert en goed bij je passLees verder
Zes uitdagingen voor kinderen met een motorische beperking – Patty van ’t Hooft (Passend Bewegen/ Hogeschool Windesheim)
28 februari 2020 Vanuit het kennisproject NL Zwemveilig zijn in de afgelopen periode leskaarten en filmpjes uitgewerkt rondom zes leeruitdagingen voor kinderen met een motorische achterstand of beperking. In overleg mLees verder
Talenten ontwikkelen van zwemonderwijzers – Matthijs Akkenaar (SkillsTown Connect)
28 februari 2020 Er worden andere vaardigheden gevraagd van werknemers (zwemonderwijzers) dan in de 20e eeuw en er wordt verwacht dat we ‘een leven lang leren’. In deze masterclass wordt ingegaan op zogenaamde ‘Lees verder
Talenten benutten van kinderen met autisme – Melanie Kastelijn (Aqua Health)
28 februari 2020 Iedere zwemonderwijzer heeft wel eens kinderen met autisme in de les. Soms met een formele diagnose en soms niet. In deze masterclass komen typische kenmerken van kinderen met autisme aan bod en gaan Lees verder