Halliwick methode en toepassing bij kinderen (met een motorische achterstand of beperking) – Patty van ’t Hooft (12 december) / Melanie Kastelijn (13 december)
29 oktober 2019 Leren zwemmen is leren omgaan met je houding en beweging in het water. Voor veel kinderen is dit omgaan met de eigenschappen van water niet vanzelfsprekend. Deze kinderen vinden het bijvoorbeeld moeilLees verder
Omgaan met ‘lastige’ kinderen; blijf positief! – Kinderpsycholoog Merel Nederend (Praktijk de Plek)
29 oktober 2019 In het zwemlesplan van jouw organisatie kunnen ook afspraken worden gemaakt over hoe je omgaat met de kinderen. Positief gedrag van de lesgever naar de kinderen vinden we allemaal wel belangrijk, maarLees verder
Verwachtingen managen over zwemles – Nicolette van Mierlo (Nicolette Van Mierlo Advies)
29 oktober 2019 Als ouders hun kind aanmelden voor de zwemles weten ze meestal weinig van de achtergrond en manier waarop we kinderen leren zwemmen. Daarom is het belangrijk om duidelijk uit te leggen hoe je lesgeeftLees verder
Differentiëren kun je leren – Titeke Postma (Propulz.tP)
29 oktober 2019 Het ene kind is het andere niet. Je ziet o.a. verschillen in vaardigheid, gedrag, leerstijl en interesses. Kun jij als lesgever zorgen voor opdrachten en organisatievormen die rekening houden met al dLees verder