Hoe kunnen we kinderen in de zwemles voorbereiden op open water? – Kristel Eggink
28 oktober 2022 Als kinderen goed kunnen zwemmen in een zwembad, betekent dit nog niet automatisch dat ze voorbereid zijn op de risico’s van zwemmen in zee of ander ‘buitenwater’. Terecht komen in onverwachte oLees verder
Lesgeven aan heterogene groepen – Medewerker Sloterparkbad en Heidi Oudejans
28 oktober 2022 In het Sloterparkbad in Amsterdam zijn ze, mede door corana, noodgedwongen gaan experimenteren met het lesgeven aan heterogene groepen. In de groepen is sprake van een groot niveauverschil tussen de kLees verder
28 oktober 2022 De sociale veiligheid in het zwembad is tegenwoordig een belangrijk onderwerp. Want hoe kan jij kinderen helpen met het uitvoeren van een slag wanneer ouders alleen zien dat jouw handen onder water ziLees verder
Zelf je personeel opleiden – Tamara Lubbers en Joost Veenema (Molenduinbad, Norg)
28 oktober 2022 We hebben al een tijd te maken met krapte op de arbeidsmarkt. Personeel is niet gemakkelijk te krijgen en dat zal de komende jaren niet zo maar veranderen. Hoe speel je hier op in? In Norg zijn ze gesLees verder
Diplomazwemmen, maar dan anders – Odette van Zeegen (R&A Sports & Swimming) en Ellen Schripsema (Nationale Raad Zwemveiligheid)
28 oktober 2022 Wat zijn de mogelijkheden om een 'eigen' examenprogramma te maken, dat geschikt is voor jouw zwembad? Waar kan je bestaande Maatwerkexamenprogramma’s vinden en gebruiken voor jouw diplomazwemmen? InLees verder
Schoolzwemmen in open water – Marjolein Zevenbergen (Goes)
28 oktober 2022 Tijdens deze sessie nemen wij u mee in het ontstaan van een nieuw programma schoolzwemmen in Goes. Naast zwemvaardigheid en zwemveiligheid staat vooral het zwemplezier centraal. Gemeente Goes en CIOS Lees verder
Samen-werken aan jonge instroom – Brigitte Muller (Nationale Raad Zwemveiligheid)
28 oktober 2022 Kan instroom van jongeren een bijdrage leveren aan de oplossing van het tekort aan personeel? Zo ja, hoe interesseren we jongeren dan om in de zwembranche te gaan werken? Tijdens deze workshop delen wLees verder
Waar liggen de verborgen voordelen van het gamen bij een leerproces? – Sylvia van Toorn
28 oktober 2022 De verborgen voordelen zijn: de gamewereld is de interesse van het kind van nu de zintuigelijke waarnemingen van het kind te gebruiken in een leerproces de spelregels van ons brein voor Lees verder
5 Praktische tools voor de magie van creativiteit – Erik op ten Berg
28 oktober 2022 Om te vernieuwen of te verbeteren ga je meestal op zoek naar nieuwe ideeën. Hoe pak je dat aan? In deze workshop leer je creatieve tools die je direct kunt gebruiken. Heb je een lijst met geweldige iLees verder
Hoe betrek ik ouders meer bij de zwemles? – Miranda Boer (Sportpunt Gouda)
28 oktober 2022 Wat zijn de voordelen om ouders meer te betrekken bij de zwemles? Kinderen die veel met hun ouders oefenen, raken sneller gewend en vertrouwd aan het water en het zwembad. Daardoor hebben ze (nieuwLees verder
28 oktober 2022 Ontwikkelingen zoals impliciet leren, spelend leren en zelfstandig werken vragen nieuwe competenties van de zwemlesgever. De rol van de lesgever is in ontwikkeling van regelaar en controleur van hetLees verder
28 oktober 2022 Ken je dat jongetje dat ineens andere kinderen duwt of andere kinderen slaat? Pedagogisch begeleiden van kinderen is soms een flinke klus! Vooral omdat jij jezelf inzet als instrument om kinderen eeLees verder