Samen leren en oog voor groepsprocessen – Sven Laudy (Groepsdynamiek.nl)
30 oktober 2019 Onderdeel van je lesmethode kan zijn dat je een fijne lesomgeving wilt bieden, waar samenspelen en een positieve omgang met en tussen de kinderen belangrijk bij zijn. Een sociale leeromgeving is belanLees verder
Stagiaires Lesgever Zwem-ABC: ruimte om te proberen? – Sabrina Kootje (ROC Horizon College)
30 oktober 2019 Binnen de opleiding tot Lesgever Zwem-ABC van de Nationale Raad Zwemveiligheid is in de te beheersen kwalificaties vermeld dat de cursist/ student kennis opdoet over verschillende lesmethodes. In dezeLees verder
Omgaan met grensoverschrijdend gedrag – Petra van den Hoek (KNZB)
29 oktober 2019 Ook in het zwembad en bij zwemlessen komt regelmatig grensoverschrijdend gedrag voor. Denk daarbij aan verbale en soms ook fysieke agressie, pesten en seksuele intimidatie. Doortastend optreden van leLees verder
Kinderen enthousiast krijgen om te blijven leren – Titeke Postma (Propulz.tP)
29 oktober 2019 Hoe zorgen we ervoor dat kinderen gefocust blijven tijdens de zwemles? Ook als het gaat om het automatiseren van vaardigheden of het opbouwen van conditie? Het bieden van voldoende uitdaging en kinderLees verder
Zwemstuurkaarten: plezier voor iedereen – Leône Hamaker (De Zwemstuurkaarten) en Daan Hamaker (Hamaker Coaching en Begeleiding)
29 oktober 2019 Ken je dat gevoel, je hebt zwemstuurkaarten in bezit, maar je hebt het idee dat er meer uit te halen valt?
Zwemstuurkaarten bieden diverse voordelen in het lesgeven. Daarom werken lesgevers over heLees verder
Turbo; binnen een half jaar zwemveilig!? Henny Huisken (zwembad de Vijf Heuvels)
29 oktober 2019 Er is regelmatig discussie over het aanbod van zwemlessen, waarbij kinderen in een relatief korte periode met meerdere uren zwemles per week leren zwemmen. In deze workshop delen we praktijkervaringenLees verder
Leren zwemmen in diep water – Kirsten Benner (Mulder Sport)
29 oktober 2019 Er leren veel kinderen zwemmen in zwembaden met diep water en in deze workshop delen we inzichten en ervaringen over hoe je dat aanpakt. Hoe zorg je bijvoorbeeld voor veilige lessituaties en hoe gebruLees verder
Effectiever leren door minder instructies en positieve feedback – Titeke Postma (Propulz.tP)
29 oktober 2019 In deze workshop gaan we aan de slag met 4 regels voor effectieve feedback. We zijn vaak gewend om heel expliciet feedback te geven: we zeggen wat er niet goed ging en leggen uit hoe het beter kan of Lees verder
Wanneer vinden we de schoolslag en borstcrawl voldoende? – regio-adviseurs (Nationale Raad Zwemveiligheid)
29 oktober 2019 De Examenregeling Nationale Zwemdiploma’s beschrijft de normering hoe onderdelen minimaal moeten worden uitgevoerd om het zwemdiploma te behalen. In deze normeringssessie bespreken we, aan de hand vLees verder
Materiaalgebruik in de zwemles – Marianne Akerboom (12 december) / Linda Overdijkink (13 december)
29 oktober 2019 Materialen kun je op verschillende manieren gebruiken in je zwemles. Er zijn hulpmiddelen die aan het kind vastzitten of die het kind vasthoudt, die gebruikt kunnen worden om het lichaam in balans te Lees verder